Icon diplome

Het grootste netwerk van zelfstandige zorgprofessionals in België

6 Tips om je kansen te vergroten op jobs als zelfstandige zorgverlener

Bij het zoeken van banen of opdrachten als zelfstandige verpleegkundige of zorgkundige is het altijd belangrijk om je achtergrond, ervaring en vaardigheden goed in beeld te brengen. Op ons matchingplatform raden we het ten zeerste aan om je profiel op een zorgvuldige en volledige manier in te vullen. Een goed ingevuld profiel vergroot niet alleen je zichtbaarheid, maar vergroot ook de kans om geselecteerd te worden voor interessante opdrachten. In deze blog exploreren we zes tips om je profiel op ClickCare te optimaliseren.

1. Ervaring

Je neemt best de tijd om een gedetailleerde beschrijving van je ervaring toe te voegen. Vermeld waar je hebt gewerkt, welke functies en taken je hebt uitgevoerd, en wanneer. Dit geeft potentiële opdrachtgevers een duidelijk beeld van je vaardigheden en expertise en van jouw geschiktheid als kandidaat voor een specifieke opdracht.

2. Documenten

Om je professionele achtergrond nog beter in beeld te brengen voeg je best je diploma's, getuigschriften van goed gedrag en zeden, CV en verzekeringsdocumenten toe indien beschikbaar. Deze documenten zijn van cruciaal belang voor zorgverleners die opdrachten willen uitvoeren in verschillende types zorginstellingen.

Heb jij nog geen verzekering Beroepsaansprakelijkheid? Onze partner AMMA staat voor je klaar!

3. Aanvullende specialisaties en certificeringen

Om beter te kunnen aantonen dat je de geschikte kandidaat bent voor een opdracht op een specifieke afdeling of waar een bepaalde expertise vereist is, vermeld je ook best eventuele specialisaties, certificeringen of extra trainingen die relevant kunnen zijn.

4. Profielfoto

Alhoewel niet verplicht, een profielfoto kan je profiel persoonlijker maken en de kans vergroten dat je opvalt bij potentiële opdrachtgevers. Op deze manier onthouden ze ook beter wie je bent en laat je een meer professionele indruk achter.

5. Taalvaardigheden

Zorginstellingen vinden het heel belangrijk dat zorgverleners zich goed kunnen uitdrukken in de gesproken taal van de voorziening, wat essentieel is voor een vlotte communicatie met bewoners/patiënten en collega's. Geef dus heel duidelijk aan welke talen je spreekt en op welk niveau om moeilijke situaties te vermijden en om meer kans te maken om geselecteerd te worden voor relevante opdrachten.

6. Riziv-nummer

Als je in de thuisverpleging of ik een huisartsenpraktijk wil werken is het ook essentieel om je RIZIV-nummer in te vullen om duidelijk aan te geven dat je geschikt bent voor dergelijke opdrachten.

7. Andere factoren

Verschillende factoren spelen een rol bij de selectie, waaronder

  • de volledigheid van je profiel,
  • jouw beschikbaarheid,
  • bekendheid met een specifieke zorgverlener,
  • de gesproken taal
  • als je ervaring het beste aansluit bij de vereiste expertise.

Positieve feedback van zorgvragers kan ook je kans op selectie vergroten. Door je profiel zorgvuldig en volledig in te vullen, vergroot je niet alleen je kansen op selectie voor opdrachten, maar laat je ook een professionele indruk achter bij potentiële opdrachtgevers.

Andere blogs